Habari Ya Africa

Tuesday, February 21, 2006

Ingen er så trygg på ferda...

Hagen vår... er den ikke fin? Akkurat nå er den tom for både bavianer, apekatter, munguer og skilpadder, og lillebror får være helt i fred på husken. Dvs helt i fred for dyr altså, lillesøster står ved siden av og maser om at det er HENNES tur.

På fredag ringte de fra Kiabakari, der de går på skolen, og sa at de kom til å bli litt forsinket hjem for læreren hadde brukt en god time på å hjelpe gartneren deres med å ta livet av en to meter lang svart mamba, øst-Afrikas giftigste slange. Den hadde holdt til i redskapsboden deres, som ligger mellom klasserommet og bolighuset. Der hadde ungene løpt fram og tilbake hele dagen...

Jeg er så glad for at vi har en som passer på ungene våre! Og så er jeg så takknemlig for alle som ber for oss! Jeg vet at KO har bedt spesielt om at dere må be om at han ikke må støte på slanger, og resultatene uteblir ikke. Ikke en slange har vi støtt på her i Bunda, og naboen har hatt tre stykker inne hos seg, og de kom hit etter oss.

Barna våre er veldig glade i Lina Sandells "Ingen er så trygg i fare". Sist vi skulle synge den oppdaget lillebror at den også fantes på nynorsk, og utbrøt begeistret at "mamma, den er enda finere sånn!" Han sang det første verset, og jeg måtte si meg enig i at det var pent:

Ingen er så trygg på ferda Som Guds barneflokk i verda,
Ingen fugl så vel er verna, Inga himmelsol og stjerna!

Posted by Picasa

7 Comments:

  • At 8:11 AM, Blogger Grete Winther Westrum Løvås said…

    Jeg har aldri vært særlig begeistret for slanger jeg heller. Bra at dere har sluppet å få besøk av en. Tror jeg hadde fått litt hjertebank om jeg hadde fått høre at de hadde drept en giftig slange i barnehagen til SE..., men sjansen for at akkurat det vil skje er vel heller liten.

     
  • At 11:02 PM, Blogger Reier said…

    HVAFFORNO??? En slange DER?? Og jeg som sov på gjesterommet til Salmelid, bare noen meter vekke og bare fire dager før de fant den. Oioioi. Jeg tror jammen noen har passet på meg også. /knut reier

     
  • At 5:35 AM, Blogger Grete Winther Westrum Løvås said…

    Linker til både deg og mannen fra bloggen min og på sortland.cc :)

     
  • At 4:26 AM, Blogger Grete Winther Westrum Løvås said…

    Mamman min er forresten fast leser av bloggen din. Skulle hilse deg og si det :) Hun venter på flere poster fra deg. Snart lærer hun seg sikkert å skrive kommentarer selv også. Men da må du endre innstillingene så det går an for andre enn bloggere å legge igjen kommentarer til deg.

     
  • At 7:06 AM, Blogger Elisabeth said…

    Hei, Grete, takk for koselige kommentarer! Jeg leser din blogg jeg også, selv om jeg ikke er noe flink til å legge igjen kommentarer... Nå har jeg forandret på settingene så alle kan kommentere, det har vært flere som har lurt på det men jeg visste ikke det gikk an å forandre på det. Så, takk for tipset!

     
  • At 9:43 PM, Anonymous Anonymous said…

    Jo, hagen deres en nyyyydelig
    Jeg ser den for meg
    og jeg kjenner lukta

    det jeg savner mest på morgenene i kenya, er "de spesielle fuglene"
    "De gule", som det kooooker av i enkelte trær
    SAVNER !!
    Lukta.
    Vet du, det er en klump i magen akkurat nå, as
    Patetisk, men du vet ikke hvor heldig du er !
    Her er det kaldt og surt, grått og ennå MORGEN i Bergen
    Men jeg vet nøyaktig DIN MORGEN SER UUUUUT !!!
    Aaaah
    HJERTET !!

    Ta med deg ungene på en tur på SPLASH på Karen FOR MEG , kan du ???!!
    TAKK A !!

    Klem. Rachel.

     
  • At 6:18 AM, Anonymous Anonymous said…

    Helt enig med john Christoffer!

    Klem fra ei som heter Anne Karin

     

Post a Comment

<< Home