Habari Ya Africa

Thursday, February 09, 2006

Dyrene i Afrika

Ungene opplever sannelig mye rart her ute som de aldri ville ha opplevd i Norge... Her driver Ola Tulluan, apekatten til et vennepar av oss, en intens og håpefull jakt på lus i storebrors hår, en jakt som til vår lettelse og Olas skuffelse endte med null utbytte.

Et par kvelder etter vi kom fra Nairobi sist kom Vesla hjem etter å ha spist kveldsmat hos noen afrikanske naboer.
- Hva spiste du da, spurte jeg.
- Bønner og ris og stekte termitter, svarte hun
uforstyrret.
Jeg kjente magen vri seg, men klarte å bevare maska.
- Var det noe godt, da?
- Ja, bønnene og risen så, men ikke termitten. Men jeg kunne jo ikke spytte den ut, heller, det hadde vært uhøflig, så jeg svelget den, altså, skyndte hun seg å forsikre meg. Men jeg tok ikke flere... Posted by Picasa

1 Comments:

Post a Comment

<< Home