Habari Ya Africa

Thursday, June 22, 2006

Godt å komme hjem

Endelig tilbake i Bunda igjen, etter 5 uker i Nairobi.
Det var godt å komme hjem! En positiv opplevelse å synes det, det er vel et tegn på at jeg trives.

Jeg ble stoppet opp litt av en sang av Larry Norman mens jeg var i Nairobi denne gangen, skrev den ned i forrige blogg. ”It’s only today that counts”, heter den. Har strevd litt med å slå meg til ro her i Bunda, til jeg fikk en forelesning av en kamerat om å leve I DAG, og ikke i fremtiden. Jeg har en tendens til å tenke: Jeg gleder meg til...
...neste gang jeg skal til Nairobi......
...neste gang noen kommer på besøk...
...til jeg skal til Norge igjen...

...og så glemmer jeg at det er NÅTIDEN som teller! Det er viktig å være tilstede her og nå, ikke bare tenke på det som ligger foran, men nyte dagen i dag.

Jeg er fremdeles ikke særlig flink til det, men jeg jobber med saken...

1 Comments:

Post a Comment

<< Home